مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه
کلمات کلیدی :
فصل دوم پایان نامه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
پیشینه داخلی رضایت مشتری
پیشینه خارجی رضایت مشتری
پیشینه پژوهش رضایت مشتری
پیشینه نظری رضایت مشتری
ادبیات نظری رضایت مشتری
چارچوب نظری رضایت مشتری
این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری می باشد. امروزه شاهد تجارب متفاوتی از راه خدمات در زندگی روزمره هستیم. از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمان ها است که میزان وفاداری و تعهد آن ها باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام رسانند. این امر موجب افزایش عملکرد، بهره وری و اثربخشی سازمان می شود. برعکس،افراد بی تفاوت یا بی مسئولیت در برابر اعمال محوله سازمان این رفتار را به همکاران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند.
در دهه 1990 رضایت مشتریان، تاثیر قابل توجهی بر تفکر مدیریتی داشت. در حقیقت تشخیص درک، رویارویی و پیش بینی نیازهای مشتری منابع مهم بقاومزیت رقابتی برای یک شرکتی هستند که اثر قاطع بر مجموعه اولویتها و فعالیتهای شرکت دارد. در دنیای امروز صنایع خدماتی بخش عمده ای از بازارها را در بسیاری از كشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. بنابراین گسترش روز افزون تعداد مشاغل خدماتی در كنار افزایش میزان اهمیت این گونه صنایع در تولید ناخالص ملی كشورهای مختلف، موضوع عرضه خدماتی بی عیب و نقص و با كیفیت برتر را به مسأله ای در خور توجه فراوان كرده نموده است(شاهین و ابوالحسنی به نقل از شفیعی،2006).
تا چند سال اخیر صنعت بیمه كشورمان تحت سلطه كامل بخش دولتی بوده است وشركت های بیمه در محیط غیررقابتی و با ثبات فعالیت می كردند و لزومی برای توجه به كیفیت خدمات نمی دیدند اما در سال های اخیر ظهور شرك تهای بیمه خصوصی فضای صنعت بیمه را دگرگون كرده است و رقابت در این بخش به شدت افزایش یافته است. هم چنین درصد افرادی كه در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند نسبت به سایر بخشها در حال افزایش است. كیفیت خدمات در این بخش ها به خصوص در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملكرد كاركنان بستگی دارد. بنابراین سازمان های خدماتی و به طور اخص صنعت بیمه متوجه این موضوع شده اند كه به منظور حفظ مشتریان خود و كسب مزیت رقابتی، یكی از موضوعات مهم و كلیدی كه بایدهمواره مد نظر قرار دهند، بهبود كیفیت خدمات خود است(کندامپیولی و منگیوس ،2004،ص178).
2-1) رضایت مشتری
بازار اقتصاد جهانی، هیچگاه به این اندازه رقابتی نبوده است. در سراسر دنیا، سازمانها و بنگاههای تجاری تلاش میكنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان گزینههای متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگیهای فیزیكی یك محصول سایر شاخصهای كیفی را مدنظر قرار میدهند(غفاری آشتیانی، 1387،ص42).
مشتریان در جستجوی سرنخهایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تأمین كننده یاری نماید. در این راستا آنان علاوه بر بررسی عملكرد داخلی، هرگونه مدرك و شواهد خارجی كه نشانه برقراری اصل تمركز بر كیفیت در سازمان عرضه كننده میباشد را مورد توجه قرار میدهند. اندازه گیری رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود كه نمود جهتگیری سازمان به سمت كیفیت میباشد(كاوسی و سقایی، 1384،23).
برای موفقیت در بازار پیچیده و رقابتی امروز، محققان معتقدند كه رضایت مشتری یك عامل كلیدی و مهم است(اندیوبیسی و واه ،2005،ص65). رضایت مشتری از ارزش قابل ملاحظهای برخوردار است، چرا كه از داده های مرتبط با مصرف اقتباس شده(در مقابل تولید) و همچنین به عنوان یك شاخص راهنما برای سودآوری آینده مطرح است. رضایت مشتری راهنمایی برای دستیابی به وفاداری بیشتر مشتری است. رضایت مشتری از طریق ارتقاء وفاداری، درآمدهای آتی را تضمین كرده، هزینههای معاملات آینده را كاهش داده، موجب كاهش كشش قیمتی شده و از كاسته شدن مشتریان سازمان به هنگام بروز لغزشهای احتمالی در كیفیت جلوگیری میكند. همچنین توصیه های دهان به دهان حاصل از مشتریان راضی، هزینههای جذب مشتریان جدید را كاسته و شهرت سازمان را ارتقاء میبخشد. در نقطه مقابل، نارضایتی مشتریان اثراتی معكوس بر جای میگذارد. بنابراین میتوان مشتریان راضی را یك دارایی ارزشمند برای سازمان به شمار آورد(اندرسون و فومل ،2000،ص871).
طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمانها، چه بزرگ و چه كوچك، پی به اهمیت رضایت مشتری برده و دریافتهاند كه ارتباط شدیدی بین رضایت مشتری، حفظ مشتری و سودآوری سازمان وجود دارد. برای بسیاری از سازمانهای فعال در بخش عمومی، رضایت مشتری خود معیاری برای موفقیت است. بنابراین رضایت مشتری به هدف عملیاتی بسیاری از سازمانها تبدیل شده است(هیل، 1385،ص24).
سازمانهای متعالی، پاسخگوی نیازها و انتظارات مشتریان خود میباشند. این قبیل سازمانها فعالیتهای رقبای خود را تحت نظر قرار میدهند و مزایای رقابتی آنها را شناسایی مینمایند. سازمانهای مذكور، به طور مؤثری به پیش بینی نیازها و انتظارات آتی مشتریان خود میپردازند تا این نیازها و انتظارات را برآورده سازند و در صورت امكان از آنها پیشی گیرند. این سازمانها، در برابر نقاط ضعف خود به سرعت و به گونهای اثربخش واكنش نشان میدهند. آنها روابطی متعالی را با تمام مشتریان خود ایجاد و حفظ میكنند. اگر سازمانها را در مسیر تعالی در سه گروه سازمانهای در آغاز راه تعالی، سازمانهای در میانه راه تعالی و سازمانهای بالغ و متعالی تقسیم بندی كنیم، میتوان گفت كه سازمانهای در آغاز راه، میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی كردهاند، سازمانهای در میانه راه، موفق شدهاند ارتباط بین اهداف میان مدت و كوتاه مدت خود را با نیازها و انتظارات مشتری برقرار نمایند و سازمانهای بالغ، محركهای كسب و كار برای جلب رضایت مشتریان و موارد مرتبط با وفاداری مشتریان را درك و اندازه گیری نمودهاند و بر مبنای آن عمل میكنند(غفاری آشتیانی، 1387،ص36).
تغییرات سریع و محیط رقابتی فزاینده كنونی، بانکها را وادار ساخته تا دیدگاه خود را به سوی رضایت مشتری معطوف سازند، چرا كه با افزایش رضایت مندی مشتری، پیامدهای رفتاری از قبیل تعهد، قصد ماندن و وفاداری مشتری، خلق پیوندهای متقابل و سودمند میان ارائه دهندگان و كاربران خدمت، توان پذیرش نقص ها و لغزشهای احتمالی خدمت و همچنین توصیه های دهان به دهان مثبت مشتریان را در پی خواهد داشت(آراسلی و همکاران ،2005،52).
از این فرضیه كه رضایت مشتری یك متغیر مهم ارزیابی و كنترل مدیریت بازاریابی بانك است، حمایت گسترده ای به عمل آمده است(موتینهو و اسمیت ،2000،127). بانكداری از جمله صنایعی است كه در آن رضایت مشتری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب كرده است. رضایت مشتری به قدری اهمیت یافته كه برخی بانکها از آن به عنوان یك عنصر اساسی در استراتژی بازاریابی خود یاد كردهاند(غفاری آشتیانی، 1387،41).
حفظ و نگهداری مشتری موضوع مورد علاقه بسیاری از بانکها است. به عنوان مثال، بانك للویدز در انگلیس، طی تحقیقاتی درصدد برآمد تا فرآیندی كه منجر به رضایت مندی مشتری شده و عوامل تعیین كننده نارضایتی مشتریان را شناسایی كند. یافتههای این تحقیق به بانك كمك كرد تا فرآیند جدید نگهداری مشتریان را طراحی و به مرحله اجرا درآورد. به مانند بانك للویدز، بانك میدل بری در آمریکا یك برنامه كیفیت خدمات مبتنی بر حفظ و نگهداری مشتریان از طریق كیفیت خدمات را توسعه بخشید. به گونه مشابهای بانك رویال در اسكاتلند از رضایت مندی مشتری در طراحی چشم انداز آینده بانك استفاده كرد. این بانك علاقه مندی خود به رفتارهای سودآور مشتری كه در اصطلاح سهآر نامید را ابراز كرد. این رفتارها عبارت بودند از : (متاوا و المساوی ،1998،300).
1. ماندگاری در بانك
2. معرفی بانك به دوستان
3. خرید دوباره(مجدد) از بانك.
فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فهرست مطالب
2-1) رضایت مشتری 5
2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 8
2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 13
2-1-3) مزایای رضایت مشتری 14
2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 16
2-2)اهمیت رضایت مشتری 20
2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 21
2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 26
2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 27
2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 27
2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29
2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 30
2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 32
2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 33
2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 34
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
منابع
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری مبانی نظری تاب آوری پیشینه تحقیق تاب آوری پیشینه پژوهش تاب آوری فصل دوم پایان نامه تاب آوری مبانی نظری تاب آوری تحصیلی پیشینه تاب اوری پیشینه تحقیق تاب آوری پیشینه پژوهش تاب…
تعامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با شهرداری در بحث افراز
تعامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با شهرداری در بحث افراز دانلود مقاله افراز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانلود مقاله حقوق تعامل سازمان ثبت اسناد با شهرداری در مورد افراز تعامل سازمان املاک کشور با شهرداری در…
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل موثر بر…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان کلمات کلیدی : مبانی نظری تعامل دانش آموزان ادبیات نظری تعامل دانش آموزان چارچوب نظری تعامل دانش آموزان فصل دوم پایان نامه تعامل دانش آموزان دانلود مبانی نظری تعامل دانش آموزان پیشینه…
ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86
ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86 دوزبانگی جنسیت دوره راهنمایی دانش آموز دو زبانه پیشرفت تحصیلی زبان فارسی سبک یادگیری وابستهنابسته به زمینه…
عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان
عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام…
توصیف و ماهیت اختلال بدشکلی بدن و تشخیص افتراقی آن
توصیف و ماهیت اختلال بدشکلی بدن و تشخیص افتراقی آن کلمات کلیدی : تعریف اختلال بدشکلی بدن پایان نامه اختلال بدشکلی بدن علائم اختلال بدشکلی بدن پیامدهای اختلال بدشکلی بدن راه های درمان اختلال بدشکلی بدن سسب شناسی اختلال بدشکلی…
پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی
پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی پرسشنامه ارتباطات سازمانی پرسشنامه نقش ارتباطات سازمانی پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان 1) هدف…
خطرات زیست محیطی مهندسی ژنتیک
خطرات زیست محیطی مهندسی ژنتیک خطرات زیست محیطی مهندسی ژنتیک رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه شدهچکیده قبل از ورود به دنیای تجارت، موجودات دستکاری شده ممکن است در ابتدا برای خطراتی، مثل خطرات زیست محیطی ارزیابی شوند. در مقاله…
مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران کیفیت زندگی کاری doc مبانی نظری عملکرد مدیران مبانی نظری کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری مدیران بیمه ایران ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران مبانی نظری رابطه کیفیت…
فصل دوم پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining ارزیابی ریسک حوادث با داده کاوی موضوع…
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه داخلی استرس شغلی پیشینه خارجی استرس شغلی پیشینه پژوهش استرس شغلی پیشینه نظری استرس…
پیشینه تحقیق و مبانی نظری رضایت زناشویی 30 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل…
رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران اثربخشی کنترل راهبردی بازار سهام تهران رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران متغیرهای کنترل راهبردی دانلود رساله دكترای…
پاورپوینت آشنایی با کلیه (ویژه ارائه کلاسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی) کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با کلیه آشنایی با کلیه کلیه بافت و شرح فعالیت کلیه مجاورت کلیه ها در ناحیه خلفی دندهای مواج یا شناور کولون…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش…
پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی کارکنان آموزش و پرورش پرسشنامه مدیریت الکترونیک پرسشنامه مدیریت منابع انسانی پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی کارکنان پرسشنامه مدیریت منابع انسانی الکترونیک دانلود پرسشنامه مدیریت الکترونیک منابع انسانی دانلود پرسشنامه…
پروپوزال داده کاوی در پزشکی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی پروپوزال نویسی داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی پروپوزال در مورد داده کاوی نمونه پروپوزال داده کاوی موضوع پروپوزال داده کاوی دانلود نمونه پروپوزال داده…
روشهای مبارزه با فقر در اسلام کلمات کلیدی : جایگاه فقر در اسلام تعریف فقر در اسلام تحقیق درباره فقر تحقیق درمورد فقر فقر از ديدگاه احاديث مبارزه با فقر در اسلام فقر از ديدگاه سرمايه داری مقاله کامل در…
پاورپوینت سود باقیمانده (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت سود باقیمانده محاسبه سود باقی مانده ارزش افزوده اقتصادی محاسبه ارزش افزوده بازار نقاط قوت مدل سود باقیمانده نقاط ضعف مدل سود باقیمانده موارد کاربرد مدل سود باقیمانده حالت کلی مدل سود…
مبانی نظری علل تاثیرگذار بر حس تعلق مکانی ساکنین در سکونتگاههای رسمی و غیررسمی کلمات کلیدی : حس تعلق مکان سکونتگاه های غیررسمی مبانی نظری حس تعلق مکان بررسی ابعاد حس تعلق مکانی مبانی نظری عوامل موثر بر حس تعلق…
بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی تصفیه رو غن روغن ترانسفورماتور احیای شیمیایی روغن روغن در ترانسفورماتورها بررسی ویژگیهای روغن ترانسفورماتور نحوه تصفیه روغن ترانسفورماتور بررسی تصفیه روغن ترانسفورماتور با رویکرد اقتصادی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…
پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي کلمات کلیدی : پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي تعريف و مفهوم نظام تأمين اجتماعي هدف نظامهاي تأمين اجتماعي سياستها و نظام تأمين اجتماعي ابعاد نظامهاي تأمين اجتماعي…
بررسی کامل و جامع تاریخ اسلام بعثت جزیرة العرب تاریخ اسلام دانلود پایان نامه رشته معارف اسلامی بررسی کامل و جامع تاریخ اسلام دانلود پایان نامه بررسی تاریخ اسلام دانلود پایان نامه معارف اسلامی دانلود پایان نامه رفتن به سایت…
رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی کلمات کلیدی : پایان نامه شبکه های اجتماعی افزایش اعتماد خریداران اینترنتی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده رفتار خرید…
بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 4 بررسی مالی شرکتها سیستم خرید و انبارداری دانلود پایان نامه انبارداری شرکتها دانلود پایان نامه سیستم خرید و انبارداری ساماندهی کالا در انبار سیستم گردش کالا در انبار بررسی سیستم…
نقاط جوش و مراحل بازرسی جوش اعوجاج نقاط جوش جوشكاری بازرسی جوش آسیب پذیرى لرزه ای ساختمانها رفتن به سایت اصلی نقاط جوش و مراحل بازرسی جوش مقدمه با وجود تجربه تلفات و خسارات سنگین زلزله هاى اخیر مانند…
مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی مهارت های اجتماعی کودکان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مهارت های اجتماعی در مدرسه آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان تعریف مهارت های…
پاورپوینت سیاست در سازمان پاورپوینت سیاست در سازمان تحقیق سیاست در سازمان تعریف سیاست تعریف سازمان تعریف سیاست سازمانی گستردگی رفتار سیاسی مدل رفتار اخلاقي سياسي مديريت رفتار سياسي دلایل رفتار سیاسی فنون رفتار سیاسی هشت تاکتیک سیاسی متداول در…
بررسی ارزش های اخلاقی قرآن دانلود، پایان نامه،ارزش اخلاقی،قرآن، رفتن به سایت اصلی چکیده «ارزشها» در زندگی بشر، با همة تفاوتها و تضادهایی كه در نمودها و فرهنگها دارد، در بقاء جوامع و در رشد و ارتقای آنها نقش اساسی…
برنامه ریزی منابع سازمانی CIS ERP سازمان برنامه ریزی منابع سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مدیریت رفتن به سایت اصلی…
دانلود مقاله تحلیل نقاشی های کودکان کار تحلیل نقاشی های کودکان کار کودکان کار تصویرسازی کودکان کار بداهه سازی کودکان کار ناهنجاری و اختلالات روحی و روانی کودکان کار نقاشی های کودکان کار تصویرسازی کودکان کار تحلیل تصویرسازی های کودکان…
جایگاه مدیریت دانش در تصمیمگیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مدیریت دانش مدیریت دانش در تصمیمگیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیمگیریهای مدیران مدارس جایگاه مدیریت دانش در تصمیمگیریهای مدیران مدارس تاثیر مدیریت دانش در بهبود تصمیم گیریهای…
بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی پرورش ماهی استخر پرورش ماهی طراحی و ساخت مزارع آبی بررسی عوامل موثر در ساختن یک استخر پرورش ماهی دانلود پروژه شیلات دانلود پروژه رشته شیلات رفتن به سایت اصلی دانلود…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه مبانی نظری سوگیری توجه ادبیات نظری سوگیری توجه چارچوب نظری سوگیری توجه فصل دوم پایان نامه سوگیری توجه دانلود مبانی نظری سوگیری توجه پیشینه سوگیری توجه پیشینه تحقیق سوگیری توجه پیشینه داخلی سوگیری…
بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی شهر ری عزت نفس پیشرفت تحصیلی بررسی عزت نفس دختران دبیرستانی بررسی پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی رابطه بین عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی…
نقش دولت در توسعۀ صنعتی ؛ در بستر بررسی دولت توسعه گرای "کرۀ جنوبی " دولت توسعه گرا خودگردانی متّکی به جامعه دیوانسالاری دولت یغماگر دولت توسعه گرای کرۀ جنوبی نقش دولت در توسعۀ صنعتی دانلود مقاله نقش دولت در…
پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان ماریا کواکس cdi کلمات کلیدی : پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان پرسشنامه افسردگی کودکان کواکس پرسشنامه افسردگی کودکان ماریاکواس دانلود پرسشنامه افسردگی کودکان پرسشنامه افسردگی در کودکان پرسشنامه استاندارد افسردگی کودکان پرسشنامه افسردگی کودکان cdi…
مبانی نظری ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مبانی نظری ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی…